Friday, March 03, 2006

rumahku berwajah baru =)

err..apa kabar kalian? harap² sihat berlaka lah kehendaknye. huhu, x tau nak mule camner. terasa mase exam bm/bi time nk mule citer.hehe. tulah bile susah nk start, maka susahlah nak bercerita tapi lepas dah mule tuh, bercurah² lah idea yg kene mengene n yg tak kene mengene keluar. pelik gak ek kadang² tuh. entah lah kan.

nothing interesting nk citer. eh jap, ade², ade yg interesting. aku mengubahsuai rumah/studio aku hari nih. yay yay. aku pun tak tau nape aku bersemangat nak ubahsuai nih. tapi yg pasti, aku memang kurang senang gak bila tengok bende same dekat tempat same. kadang² tu nak gak tengok bende sama kat tempat lain lak. sebabkn, bagi aku lah, bile kite hilang something barang nih, kite tau yg kite ade letak kat satu tempat nih, tapi bile carik² takde lak,(kadang² menyakitkn hati gak) tapi bile dah jumpe bende hilang tu, rase lega semacam jer, hilang sume geram² n secara automatik masalah kat IUT/sekolah pun hilang bergitu saje tanpa meninggalkan kesan ! haha. merepek di malam jumaat nih. adventure ape mencari barang yg hilang , tu trouves pas?

so,banyak lah barang yg aku susun balik, sampai beli meja kecik n carpet lagi. huhu. ni pun gune bajet melancong untuk cuti ni, tapi oleh kerana aku tak pergi memane selain geneve hari tuh, so aku gune la bajet ni untuk beli barang kelengkapan rumah lak. mule² tuh, pening gak nk memikir macam mane lah nk ubah ni. tapi last² ade gak idea selepas mase n keadaan n sem 2 mendesak. sem 2?? kalau kat colmar dulu ade gak lah aku nye consultant cik dinie ni untuk tolong²/bg pendapat ubahsuai umah ni tp sejak kitorng berpisah (err..mcm ayat jiwang jer?) TERpakse la aku mengubahsuai sendiri.

jadi, studio aku ni dah dibahagiakan kepada 3 bahagian sebaik saje pintu utama dibuka (imagine sendiri eh). 1 bahagian concentration (perhaps) , 1 bahagian relax n 1 lagi bahagian kelalaian atau côté obscur org peranchis cakap. jadi, bahagian untuk makan ramai² ni pun turut berkurang. tapi cukup lah untuk 7 org malay yg nk mkn umah terbuka aku nanti. bile ek umah terbuka tuh? yg pasti lambat lagi lah,tunggu turn umah mano buat dulu. =P . yg lain still same. nak jer aku alihkan dapur aku tu, tapi ape nak buat bende tu tak boleh nk dialihkan. oleh yg demikian, aku berharap lah dengan suasana baru nih, aku boleh score gile² sem 2 nih.

ape kene mengene sem 2 dgn ubahsuai umah lak eh? entah, saya pun tak tau.hehe. tapi aku ubahsuai ni pun untuk kebaikan aku gak. aku bahagikan 3 bahagian coz bahagian² ni boleh jadi
'dinding' untuk aku. *ade name untuk term ni, tp aku lupe lak, phyco ape ntah, bunyi lebih kurang gitu la.* then, aku letak bahagian obscur tu jauh sket dr tempat aku study. so, bleh lah aku study dengan tenangnye untuk 1 jam ker 2 jam ker(ni lame sgt nih). kalau tak, macam sem 1 dulu, asyik dengan pc n tv jer sbb tu result hampeh. *tau pun tapi tak berubah gak =P*
harap² lah kali ni lebih sistematik n teratur sket aku nih. dah brape kali aku defrag bdn ni tapi jadi sekali jer, kali kedua dah lali dah. huhu.

tak sangke lak, best gak duk umah ni, tp kalau lame² sangat tibe lah taufan kebosanan melanda. tak tau dah nk buat ape. ingat esok nk pergi main snow tapi takde member lak. hmm..kene pikir something ni utk esok. hah, semalam aku tgk satu rancangan kat tf1 nih. methode couette.(camni ker eja?) biasenye aku tutup jer tv sbb program ni memang ntah pape ntah lah. tak menjana otak langsung. tp yg pelik nye aku sampai habis citer tuh. tambah gak lah general knowledge aku pasal artis² kat france nih. biadap sungguh bile ditanye tapi cool jer pengacara tu handle. kalau kat mesia dah lame kene cut bahagian tuh. manusia oh manusia.

ops, lupelak, time kemas mengemas tu, TERjumpe cek lak. hahaha. tak sia² gak aku mengemas ni. tulah aku cakap, ade hikmahnye menukar kebiasaan kite nih. huhu. oklah, nak melayan lagu² melayu jap. *best gak eh lagu melayu...hehehe* . kate akhir dari saya, jom la kite senyum menyeyum. hahaha!!!

p/s: sorry la entry kali ni ade byk lak ayat/word skema =P

A bell's not a bell
till you ring it.
A song's not a song
till you sing it.
Love in your heart
wasn't put there to stay.
Love isn't love
'till you give it away. -lupe lak sape pakcik nih-

2 comments:

Anonymous said...

apa lagi..studio warming la..muat 8 nihhh..

bpboyz said...

hahaha..klu dtg melawat okla, klu nk msk2 tu x reti lak. masak kan boleh?? =)