Saturday, March 18, 2006

4th day fac off !!!

hari ni kat domaine U aku suasana same jer macam semalam. sunyi sepi. tapi ade pembaruan. diorng buat block dengan seninye. dulu kalau tak, 'pangkah' gitu jer sekarang ni siap buat macam gerbang pintu masuk lak. diorang buat dengan troli² kat mane ntah diorng dapat. kreatif sungguh. tapi aku tak sempat nak amik gambar ler sbb time aku tengok tu, aku dalam tram nak keluarkan hanset ni pun tak sempat. tu bukan IUT aku lah. école mende entah.

kalau IUT aku lak, tak silap aku, BDE aku buat jualan makanan lagi kat belakang main building. tak boleh kat depan coz kat depan tu simbolik IUT tutup. pagi tadi aku tengok yg kat belakang tuh,diorng dah buang dah sume blockage tuh. aku tak pergi masuk, takut jumpa cikgu aku kang, die soh belajar lak. hehe. so, aku pun terus balik.

hari ni, aku off jap dari study. penat siot asyik buat maths jer. tapi best gak time tido tuh coz terase segar mase bangun tuh. tu lah yg beza antara penat otak dengan penat badan. bg aku lah. kalau penat otak ni, tido rase sedap jer. sedap tuh, kire sekali jer bunyi jam, ko dah TERbangun dah. macam aku pagi tadi. =)

so, balik dari IUT tuh, aku terus tido. huhu. then bangun lunch jap. macam biase, bukak lagu kuat², check email balas email, bace berita jap. hah, pasal berita. habislah aku nampaknye nanti. sekarang ni undang² pasal download/sedut dah pass dah proses debat die. nanti selase depan, diorang vote lak rang undang² tuh. kalau lulus, maybe may nanti diorang laksanakan lah law baru ni. yg habisnye aku nih, tak boleh lah aku nak sedut menyedut lagi kat torrent lagi. sebab, kalau die dapat detect jer ip add ko, insyaAllah tak lame lepas tuh dapat lah saman 38 euros. banyak tuh. aku ni yg selalu sedut citer puteri lepas ni takde chance lah kot. waaaa. mintak² lah diorng ni (french) buat greve lupuskan undang² tuh. CPE bleh greve takan ni tak nak kot. =P
bile lah, citer puteri nak upload lagi nih? tapi aku rase budak² ni mesti ade 'truc' kot untuk invisible dari kene detect. tengok jer lah nnt. mintak² tak luluslah undang² tuh. huhu.

then, mase lepas solat jumaat tuh, aku terus lah pergi beli barang dapur. sebelum tuh singgah jap beli aiskrim. perhh, sedap nye aiskrim choc + vanilla tadi tuh. tetibe mengidam lak. hehe. w/pun winter tp dah panas dah. 7° tu dah cukup buat aku rase nak makan aiskrim banyak² kat tengah² bandar. sure lah kedai aiskrim pakcik italy tuh bukak. tu yg best tuh. time winter makan crepe, time spring or summer or autumn makan aiskrim. nyum nyum. sedaaaap. nikmat eh makan aiskrim italy nih?

eh, minggu dpn lah dah spring dah. waaa, tak sabo nak tengok pemandangan hijau ni. so, maknenye aku pun kene cari aktiviti baru lak lah. hmm..ape aku nak main nanti eh? lepas beli² barang dapur yg aku rase aku tak perlu kan, aku pun balik. malas lak nak singgah² tempat lain lagi. letak barang, bukak winamp. baring jap. then bukak email. bace report mapp aku. hmm... hampir betul gak analyse die tuh pasal aku. then check² kat tenet pasal serie de Fourrier. esok, aku akan attack soklan fourrier lak. tp esok ade grand strike. mgkn aku turun gak kot, nak tengok 'ganas' tak diorang nih.

oolala...tetibe rase nak makan, buah manggo (mangga kan in bm) hehe. aku ni tak kenal buah²an sgt pun. yg kuning² tuh. ntah nape lak, asyik mengidam nih. hehe. oklah, itu jer cerite aku untuk hari keempat diorang bermogok. kalau IUT aku sendiri declare cuti seminggu kan bagus. kurang² aku rase selamat gak nak pergi memane. ni tak, kene gak aku pergi check sane, mane tau tetibe ade kelas ker. ntah lah labu. ciao. =)

Il était une fois
C'est comme ça qu'une histoire commence.
On a tous en mémoire
Un reste au fond de soit, d'enfance.
On part pour la vie
sans la choisir vraiment - le roi soleil -

2 comments:

Unknown said...

ceyyy..dtg cek tp x brani masuk pun buat per..baik xyah gi jehh..hehe

bpboyz said...

bkn x berani masuk..dtg jer, tengok2 budak2 diri kat luar lg w/pun blockage tu dh 'hilang'..so means takde kelas lg lah tuh...hehehe.