Wednesday, March 01, 2006

i choooooose to bercerite.. =)

yay yay.kah kah kah!!huhuhu.hurayyyy!!yahooo!!wuaaa wuaa.hehe..tu la perasaan dalam hati aku hari² sebelum nih. dalam hati jer,muke still seposen lagi.hehe. banyak sangat la kenangan kat paris hari tuh. ceh,ade gak aku 'hati pompuan' nih eh.hahaha. mane nak start eh? hmm..

hari jumaat ari tuh, cis, aku datang lambat lagi.hayun betul.baik² azam aku dah tercapai, hari jumaat tu lak buat slack. tapi aku kirenye bukan yg paling lambat lah. ade lagi paling lambat. tapi hari tu, nak kate ape yg die ajar masuk dalam otak aku ker tak, aku pun tak sure. sbb time tu asyik pk nk holiday jer. hah, best gak bau arak nih. hahaha. bau jer. sbb member aku ni togak banyak sangat,sampai die datang dekat aku pun boleh bau. sbb malam sebelum tu, diorang buat ape ntah. ade aku tgk video kwn aku lg satu yg amik gmba budak ni tengah muntah. uish,byk betul die minum. time tu (ari jumaat), masing² dah nk holiday je. so diorng ni mungkin buat fete kot. tp aku x join lah. bahaye gak. ade sorang tu siap offer nk jual 'tepung' kat aku. nasib baik aku ni baik.hehe. tapi yg paling penting, diorng ni ok dgn aku. so aku pun ok je la dgn diorng. kecik² dah nk merase 'tepung' tuh.baik buat kek ker ape ker lagi bagus.haha.

then tgh hari tu, dah holiday dah.yahooo!!then siap² barang nk g paris. best rasenye nk dtg paris lagi. biasenye aku g paris (biase sgt ker?) time nk balik mesia je. so time nk pergi tu, ade gak la rase mcm nk balik mesia. iye la,kemas² rumah,pack baju,check² passport sume, then amik train g sane, sebijik mcm tahun lepas nk balik mesia. xpe² lagi 3 bulan jer lagi.waaa!!bestnyee. dalam train tu lak, x sempat nk jmp semy,w/pun satu train. then aku duduk la dekat sorang couple tua nih. kire makcik n pakcik la. mengamuk lak pakcik tu tetibe. iye lah, sebab pihak train ni tak organize betul² tempat duduk tu. aku nk tengok muke die pun x berani, cume tgk dari pantulan cermin tingkap train je la.tp bagus la isteri die tu pujuk die, pandai betul makcik tuh. hehe. so, train jalan, aku pun start bace buku tom clancy tuh.waaa,poyo je dulu kate 1 bulan paling lambat habis, ni aku rase dh masuk 2 bulan dh x habes² aku bace novel tu. dlm 15 mins gitu la, aku pun memekak kan telinga aku dengan baby aku nih. lagu slow² lak tu. ade gak lagu ganas² tapi sikit je la. hmm..sayu lak tetibe hati dalam train tuh. hehe.

sampai je gare de lyon tuh, aku pun tunggu la cik dinie,kate nk datang tp x datang gak.cis.hah, time tu diorng semua tgh mkn kfc.waaa,aku lak dah la kelaparan dlm train tuh. last² aku mkn kat depan hotel aku tu. mc d jer. tak sedap langsung. ni mgkn sbb aku lepas tgk citer super size mu tu kot. skrg aku mmg lagi prefer quick lah. time tu hujan lak. bertambah lah sayu aku nih. kah kah kah.yay! dpt jumpe member aku lagi. best siot. so,esok nye aku pun ikut program motivasi yg petronas buat tuh. sejuk lak pagi tuh.sampai je dalam bilik tuh, jumpe semua member aku. mule² jumpe kimi kat metro.waa,lindu nye saye.hehe. so sebelum start pn normala (bukan normala shamsudin eh...hehehe) tu ade la ckp ape ntah then ade lah brian cakap pasal ape ntah..hehe..yg men'touche'ing hati aku nih.huhu.sayu lagi.hahaha. then start la program die. respect n bagus la facilitators ni. x kesah la, dari petronas ker ape ker, tp diorng ni kurang² nye bukak mate aku la. rasenye tiap² kali kem motivasi ker ape ker, kesan yg diorng cakap tu kejap jer, tapi yg ni rase lain lak. maybe sbb personality diorang kot. ntah lah. so, ade gak something aku dpt kat sini.

sayangnye aku cume sempat kem/program ni kejap jer. 1 hari je aku rase yg aku ikut kem ni betul². 2 minggu lepas dtg opening ceremony die je, sikit je input die, then minggu lepas tu, hari sabtu jer lah, sbb hari ahad dah closing die dah. so, bile dgr diorng cerite² ni best lak,rase rugi je balik hari tuh. tp yg penting aku dapat gak la die punye inti pati die tuh. focus!!!

mase tu lunch dengan VP(vice president) petronas. rase bangga ade gak. iye la,susah kate kan nk jumpe org beso² nih. dulu kat educamp x nampak lak die.ade lagi,En Y, ape eh name die, lupe lak. die pun ok gak. makan kat indian restaurant lak tu. habis aku bedal roti nan,nasi,kari n sume lah lauk² die. sedap gak lah. then sesi tido lak. bagus betul,lepas makan tido. solat jap lah tengah² tuh. rupenye tido pun ade skill. patut la aku tido lame jer, bak kate pekom, bom meletup pun x bangun. hahaha. so, aku try la kot skill ni.haha. harap² bunyi semut berjalan jer aku dah terjaga.haha. malam tu, dengar ceramah lak dari ustaz , (arggghhh,asal asyik lupe name nih). bagus gak ustaz nih. siap bernasyid lagi. bakal² jadi ustaz terhangat nih.hehe.sbb tu kitorang amik gmba byk² dgn die,katenye klu die dh famous nnt,amik gmba kene bayar.haha. yeah..still mencarik² buku² perang zaman islam dulu. aku terpesona lah dengan tentera nih. tak kire lah islam ker ape ker. sebab diorang ni teratur n disiplin yg kuat then byk lagi la. sbb tu aku pilih buku tom clancy tuh. ntah la aku admire sgt tentera nih. sbb tu nk tau sgt pasal tentera islam nih. bukan nk jadi pengganas eh. ade something yg aku minat sgt dalam bidang nih; nak² komando tu. perh,best nye. tapi pelik nye aku tak nak masuk lak tentera mase habes spm.hehe. strategi diorang tu siap boleh apply kat dalam politik ker, business ker study ker, mane² lah. tu yg aku minat tuh. bak kate pn normala, focus !!!

ok,sambung cerita lak. malam tu, kitorng x g memane pun. lagipun dah balik lambat dari hotel mercur tuh. so, balik je, mandi² jap, then layan citer baik punye cilok. ade la kol 2 am gitu baru tido balik. esok nye dah closing dah. uhuhu. pagi tu, breakfast kat hotel mercur tu lah sb x sempat kat tmpt kitorang tuh. sedap nye kuih pain au chocolat tuh. kalau kat mesia, bagi aku la, pain choco tu setanding kuih bom kat mesia. hehe.sedap wooo, nak² mase die panas tu, perh..confirm aku tak tido lepas bangun pagi tuh.hehe. mcm biase,tetamu besar ni beri ucapan lah. ape yg buat aku bersemangat lah kan (tulis je nih) time vp petronas tu ckp lah. pasal telekomukasi ni lah.baru aku sedar. memang cepat betul bidang ni berkembang. ape tak nye, kalau ikut kan,dulu hset beso, skrg dh kecik dah. bidang ni aku rase, modal die cume udara ni jer. maksudnye xde modal pun boleh buat gak bidang telecommunication nih.sape² pun boleh kaya dengan bidang ni. then kalau nk untung, mesti kene ikut kesesuaian n memudahkan pelangan lah. tu yg vp tu ckp kat china ni makin pesat ekonomi die, ramai org. yg buat aku takutnye, klu lah sponsor aku ni kantoi ker ape ker, maksudnye aku pun kene gak la tempiasnye.cis, x besedia aku untuk alam pekerjaan ni.hehe.patutla ramai jutawan muda kat mesia. gune tenet jer dah kaya. ish, kalau mcm tu aku pun nk cipta something kat tenet nih la. hehe *angan² mule menakluk ncik fadhil kite* huhu.

then,macam biase, budak² pekom. amik gambar time. macam² la posing ade kitorang buat.kalau gune cam anologue tu, 2 filem pun tak habis rasenye. nasib baik sume gune digital cam. hehe. waaa, time ni lah sedih, sorang² balik. huhu. entah lah, setiap kali perpisahan jer ker mesti aku rase mcm ni,org sensitip kate kan. kahahaha.w/pun 3 hari gitu aku dgn diorng rase best lak. hilang sume kusut² dikepala nih.hmm..x lame lagi,budak petronas dah nka kerje dah.waaa,cepat gak mase berlalu tapi lambat lak mase untuk aku balik mesia nih. =) amik ko, panjang lebar aku tulis. ni tak termasuk semalam kitorang reramai g geneve nih. (aku+ustat+senior² grenoble+member² senior aku). kalau citer habes pening pale korang kang. so untuk menyusun balik urat pale korang yg kusut mase bace aku nye cerite nih ,aku letak lah sedikit gambar buat tatapan umum. huhu.


ni nasyid terhangat ni kat france. so jgn serbu kitorng lak mase balik mesia nnt.
lain² nasyid ade kat blog irfan. selamat mengutuk la yer...hahaha

p/s : aku baru upload lagu baru. best lagu nih.hehe.dengar kat program kat paris tu.

soaring the eagle

No comments: