Thursday, March 16, 2006

3rd day fac off !!

allez manifestez-vous !! tu lah member aku cakap. ade yg semangat giler lak tuh. aku dapat citer yg ade budak kelas aku yg 'pangkah' IUT dengan troli² n tong² tuh. fuh, semangat betul die, dengar citer gak, diorng buat kerje tuh 5 pagi. padan lah takde seape tau pun. pak guard kat sini pun takde.n mcm biase adelah yg layan jer kekadang mogok nih. aku lak? ntah lah, tak join pun. kalau join pun, aku pergi kat depan tuh sambil amik gambar, tak pun kat belakang ker kat tepi ker kat atas ker kat memane lah. tapi, buat ape lah aku amik gambar diorng ni kan. habiskan filem jer.digicam pakai filem? hehehe.

so pagi tadi, rutin aku TERganggu sikit. tak sempat makan nasi. huhu. so, naik tram diri dengan senyap n perhatikan alam sekitar. (ceh). mcm semalam, sunyi sepi jer dalam domaine U nih. sampai² terminus tram, aku pun terus jalan kaki. pas tu ustat call lak, so berbual lah dari aku pergi iut sampai aku dari balik iut ke terminus balik. sampai² iut td, tgk mcm biaselah kene block kat dpn, aku dah nak balik dah, then tgk kat belakang bangunan tuh tak block lak, aiseh, buat ape lah aku pergi tengok. mulut tgh ckp lagi dgn ustat ni. then, nampak sorng budak ni, time tu lak kebetulan memember die baru sampai, then aku TERdengar yg die cakap takde prof. fuh, lega. xde kelas lagi. so cuti !!!. nak jer aku join ustat pergi andorra tuh. waargh...klu lah cuti ni die kompem kan. dah lame aku meninggalkan grenoble bumi indah nih.

so, balik, singgah beli pain chocolat. kureng sket lah kat tmpt bebola air tuh(<= tmpt ni hanya mrk² yg pernah dtg grenoble n perasan jer yg tau). so, balik bukak choc. wakaka. 1 kotak choc tu habis. perh, makin comel lah aku balik mesia nnt. hahaha. then,check² email, dengar² lagu,balas² email/msg friendster then buat maths. camner lah kan results memember aku tuh. so,hari ni kirenye aku dah buat 50 soklan gitu pasal integrale. par partie ker, trigo ker, fraction rationnelle ker sume jenis integrale dah buat. sampai 'jam' jap otak aku nih. sbb tu bleh terjerit² nyanyi tadi tuh.(sbb nak lawan jeritan pemogok² jalanan tu gak...hehehe) n lebih kurang 10 soklan aku still mencari² teknik nak jawab. kalau tak dapat gak 18 ni sure lah terjun tingkap bebetul la. ahakz. buat sendiri dulu,kalau tak tau baru tanye org.. tu lah cikgu kat mesia n prof kat france ni cakap.

aku pun tak tau nk citer ape dah. tapi selagi fac off jer, selagi tuh lah aku mengupdate cerite aku nih. boring gak tau kalau asyik dok umah jer. nak main ski, time tuh bas dah jalan dah. sabtu ni tak sure lah aku pergi gak ker tak sbb diorng ni asyik bermogok jer. france france. hah, sambil² dengar lagu ni, TERdengar lagu maroon 5 - pure imagination. lagu ni buat aku dalam imagination aku lak. betul. tp unik gak la lagu nih. betul lah, lirik ni cakap, in imagination kite, kite bleh buat pape jer yg kite nak (ni aku tambah seniri jer). then, kalau korang mcm aku yg boring sangat nih, try la pusing², err..pernah dengar denda helikopter? cam tu lah, tp cume tak tunduk jer, pusing² laju². then baring atas katil. boooom. pejam mata. waaa, seperti di awang awangan lak. hahaha. kureng kan aku? boring punye pasal lah. nak study berat jer badan ni nak gerak kat coté concentration tuh. coté obscure ni kuat sangat lah. oklah, dengar lah lagu pakcik maroon 5 tuh. kalau tak nak dengar, meh layan lagu twinkle² little star. hahaha =)

Kini gemilang itu
semakin pasti ku genggam
gemilang suara keyakinan kian dalam
gementar harus jangan
jiwaku harus bertenaga
mungkin kini
menjadi realiti -jaclyn victor-

No comments: