Wednesday, March 08, 2006

Hati saya sudah dimiliki

tibe masenye nnt sy bagi tau sape orang yg berjaya mengambil hati saye nih. HAHAHA!!! so whatever!! pelik betul akhbar mesia sekarang nih. citer pasal artis dah couple pun masuk muke depan. tu belum tunang, kawen lagi tuh. nampak sangat lah rakyat mesia nih suke bende² gini. buat sakit perut jer org² luar tengok brita macam nih. hmm..akhbar melambangkan bangsa gak. bila dah brita mcm ni masuk muka depan, kire nye brita tu penting giler lah. masalahnye, bidanng hiburan kat mesia ni sape lah tgk sgt. bukannye berfaedah pun.artis hollywood pun tak pernah masuk muka depan akhbar (kot). depan playboy ade lah. hahaha. kesian aku tengok akhbar mesia sekarang nih. sume pasal nak duit. tu lah, duit boleh buat orang hilang maruah/harga diri/kebanggaan/dan lain lain. malu siot.

tapi bagus gak brita ni keluar muka depan. boleh aku gelak kuat². rase macam kene timing die lak. time tu aku demam giler, bile TERbace brita ni, maka TERbahak² lah aku ketawa, serta merta demam aku TERkejut dah mati terus. hahaha. n'importe quoi la!!!

takperlah, lagi bape tahun jer generasi aku akan mengubah mesia nih (ceh,poyo je ayat). harap² kwn² aku yg masuk bidang ni ubahlah minda pembaca ni sket kepada lebih minat ilmu/teknologi baru ker, baru MEMAJU bukan melayu je. oklah, tutup citer nih, nak citer demam aku lak. yup, aku demam. huhuhu. sedih+takut+sedar bile dapat demam panas nih. aku dapat demam ni mase hari isnin lepas. so, citer die gini..

pagi tu, macam hari² luar biasa, aku bangun awal. huuuu. siap sempat masak nasi lagi. merasa gak lah makan nasi berlauk telur n kacang. eh jangan cakap kesian eh, ni lah lauk paling best waktu pagi. nak msk nasi lemak tapi takut ngantuk dlm kelas, aku msk nasi biase jer. then tgk tele matin kat france 2 jap. tak puas lagi, aku pun makan coco crunch n madu n air milo. yaa,untuk pengetahuan penduduk grenoble, milo aku dah sampai. hahaha. so, dah bangun awal, masuk kelas pun awal lah. then baru aku sedar yg sakit tekak aku ni mcm makin aktif menjadi batuk lak. so, masuk kelas maths pagi tuh à l'heure/tepat tau.

dalam kelas nih lak,aku rase prof tu dah imune dgn kitorng nih, die dah mule trima lawak² bodoh budak² nih. kire mcm kitorng (pekom) buat kat M.Lang lah. dulu serious jer, skrg, hah, jadi kureng sket. so,igt nak mule berFOCUS nih,iyer lah kan, lepas seminar kat paris tuh. tapi tak jadi gak. tapi, yg aku perasan lah, aku nih, bile tak focus,kefahaman aku bertambah.hehe. pelik gak kekadang tp dgn syarat ajar org lah. sbb ape kan, time aku explain tuh, prof tuh pun tgh explain pasal bende lain gak, so time budak ni dah faham dgn aku nye explication français yg kureng nih, aku pun focus balik kat prof tuh. selepas 3/5mins lg bdk tu tnye mcm mane prof tuh dpt tu dpt nih, aku pun tak tau gak mase tuh,oleh sbb time tuh aku dah ajar org so rase mcm loser gak lah tak tau, so, aku tgk 5 saat gitu baru aku dpt 'tangkap' cikgu dpt camner, then explain kat bdk tu lagi. time tu gak prof tgh explain lg, so berulang² la. kesimpulan yg aku citer nih kan, bile aku focus 50%(gitu) sambil mengexplain kat member sebelah, aku dpt rasekn yg aku dapat ape cikgu tuh ajar lah. situasi same je aku rase kat HS dulu. so, skrg nih, keyakinan aku utk score math bertambah² dah. time kasih gak la kat bdk ni sbb tnye aku. hehe. klu 100%, kompem aku tak yah study lagi dh seblum exam. tp ape nk buat kan, kelas yg aku masuk dari sek rendah sume nye 'hapenning²' belaka, tak pernah nk 100% focus. eh, pernah,tp kat rumah lah. rumah pun dgn côté obscure nye. ntah lah. aku belajar sesuatu kelas maths hari tuh.

so,mase lunch, aku pun balik umah sbb nak kurangkan sakit tekak ni. minum madu sket then makan choc. banyak gak lah.gemuk siot!! hehe.sambung pergi kelas lak. kelas elektrotek, prof maths td gak. so,bdk ni buat lawak yg same jenis lagi. same je lawak, prof tu pun dah boring. so die pun hangin jap. pas tu ok balik. jadi, mase balik tuh, aku pun singgah lah farmasi beli ubat batuk lak. sampai² rumah aku pun terus tido. mule² tuh, ade gak lah fight antara badan n brain aku nih. last² brain aku 'kalah' sbb tu aku tido.

perh, lepas bangun tu jer, badan aku terus rase panas giler. aku pun solat jap. lepas isyak terus tido balik.bayangkan 4 jam tido, 4 kali bangun pergi bilik air. basahkan badan. adelah puluhan kali tersedar dalam 4 jam tuh. mmg demam panas lah. time ni lah tibe la bayangan² mama aku jaga aku mase kecik time aku demam.basahkan padan tiap² brape jam. layan rengekan aku tuh, wuawuaa, rindunye kat mama. ade lah, bayangan² papa aku bawa g klinik. perh,rase memang takut giler lah. aku pun bace la doa² yg aku ingat. tu lah manusia, time susah² baru ingat Dia. rase takut giler lah. tapi Alhamdulillah, aku dapat gak tido dengan lena selama 5 jam gitu.

esok paginye, aku bangun secara TERkejut. tengok jam dah 7.40 dah.aku pun pk² nak g IUT ker tak tapi bile aku rase² badan aku ni, eh, dah tak panas dah.so aku cepat² solat then terus pergi IUT. time tu ade gak lah sikit rase pening pale. tapi kire ok sgt la. buat TP then terus balik umah. time kat umah lah, demam aku ni beransur² pulih, sbb time aku bukak pc tu, tgk² dpt email dari adik aku n beberape org lain lagi. rase happy giler. aku TERsenyum jer. dlm tram nak balik mase tu pun aku TERsenyum jer bile org tanye aku jalan. kelas petang tuh pun, aku banyak senyum jer coz budak² ni buat lawak n prof/chief departement geii tu buat lawak. die ni penyokong CPE. time tuh tgh greve. pas tuh, 11 org jer dtg kelas ptg tuh. fuh,mcm x blajar lah.

balik ptg tuh, aku rase semakin sihat.Alhamdulillah. campur bace brita tentang siti tuh, dgn gelak nye, bertambah sihat lah skrg nih. cume ade batuk² ayam sket. hehe. so,demam kali ni mmg buat aku sedar+takut+sedih lah. tulah crite aku nak crite lepas aku rase sihat sket nih. n kebetulan lak, demam aku ni jatuh pada hari aku nak start jadi manusia yg berstruktur. iyelah kan,sebelum ni aku tunggang langgang jer makan, tido or study. so aku rase, tuhan nak uji aku kot. tp takper lah. ade hikmah disebalik demam ni. Alhamdulillah. hehe,panjang lak aku crite ek? sorry la melenguhkan urat mate jer membaca crite nih. hehe. byk nak crite nih tp takper la. lain kali jer. senyum² lah selalu. sbb pengalaman aku lah, senyum ni mmg kuat 'power'/aura die. sure la senyuman yg ikhlas yg bagi kesan.k la, sori mori. =)

tawa penawar duka

No comments: