Tuesday, March 14, 2006

fac off !!!

yahooo.hari ni cuti woo.hahaha. ça fait plaisir. oklah, aku citer dari aku celik mata pagi tadi. alkisahnye, hari ni aku bangun macam biase lah ,biase tuh bukan pukul 7 tau,sekarang dah tukar dah, biase sekarang, aku bangun pukul 6. macam biaselah, bangun jer pukul 6 sbb nak tutup jam jer. setengah jam kemudian, dah penat sgt tutup jam radio n jam handphone aku nih, tambah dengan gegendang telinga aku yg dah nak kenyal ni, aku pun kuatkn semangat bangun gak. solat, makan nasi lauk semalam, tgk telematin, then terus mandi² n siap² pergi IUT.

so, oleh sebab aku awal lagi, so aktiviti jogging aku dah stop dah. 2 3 tram lalu depan aku, aku buat dek jer. so, sampai² kat station tuh, tunggu lah dalam 2 mins gitu baru la tram sampai. tak ramai lak hari ni aku tengok.

so, aku pun duduk dalam tram dengan relax sambil menikmati pemandangan gunung yg diselaputi snow sepanjang perjalanan nak pergi iut. ni yg aku suke pasal grenoble nih. pagi² jer dah nampak gunung. sejuk jer mate memandang. ni belum masuk spring nih. kalau dah masuk, sure hijau² jer lah nanti kat uni tuh. peringatan : hijau itu menajamkan mate tau. hehe.

so, keluar tram jer, jumpe kawan aku. so, same² la kitorang pergi IUT. biaselah, dah berjalan berdua, lame lah sikit dari biase aku jalan. nasib baik lelaki. kalau pompuan, hmm..patutnye bleh sampai 10mins boleh jadi 17mins kalau jalan dengan diorang (pompuan). hehe.

jadi, sampai² depan iut jer. dengan mata yg bersinar n hati yg gembira aku meneruskan langkah ke departement aku. then, bertambah happy lagi. IUT aku kene block !! waaawooo!!! best giler. hahaha, ramai budak² kat luar. time aku nak salam memember aku tuh, nampak pembantu prof aku untuk TP dh balik dah dengan velo/basikal die tuh. sure dah xde TP pagi ni n sure gak lah petang ni (skrg) xde kelas gak. best giler woo. berani gak budak² ni block pintu² semua departement iut ni.

iyelah, ape taknye, sejak demam mogok ni bermula, iut aku ni mcm dipinggirkan jer. maksudnye, takde org dtg nak 'promote' mogok tuh lah. kitorng cume dpt kertas² kat terminus tram jer. so agak 'deçu' lah budak² nih. (aku tak lah rase cam tuh pun, bg aku greve ker tak same jer). baru semalam diorang dtg iut aku buat promotion pasal assemblee generale. then diorang kate nak block lah iut nih. so, budak² ni kire macam tak caye lahkan diorang nak block itu tuh tp ade gak yg suruh budak² ni block iut.

just pagi tadi jer, diorang happy giler ( aku gak) . olehsebab dah block semua pintu, so, diorang pun pergi vote. vote untuk sama ade perlu block lagi u/fac/iut nih atau pun tak. (aku pergi gak). so, tunggu la sampai pukul 9. aku ingat nak balik jer, habis diorang ni dah ajak, aku pun join jer lah. lagipun xde pape nak buat kat umah nnt. so, sebelum vote tuh, macam biaselah, dengar suara² orang yg nak bersuara. demokratik katekan. bagus sistem diorang nih. respect each other opinions. so, ade lah wakil² dari macam² ngo bagi kate dua. setiap sorng boleh cakap 3mins jer, so tak lah rase boring. banyak suara² yg aku dengar. then adelah, sorang minah ni, die bagi opinion die. sbb ade yg u/fac dah 3 minggu kene block dah. tp minah nih bagi pandangan die dari sudut personal die lak. then ramai lah yg 'hot' sikit. tp nasib baik 'pengacara' tuh ingatkan yg setiap org ade hak atas segala yg diucapkan, so kene respect.

time uh, aku duduk dekat satu group nih. ade group laki n pompuan. so, ade sorng laki ni kutuk² minah tadi, pastuh, secara tetibe group pompuan ni 'marah' die, ckp yg minah tadi tu ade hak die. so berpanjangan lah kejap diorng 'bergaduh'. aku dengar jer. so, ape aku nak citerkan, pompuan² kat sini, diorang ni berani lah memberi pandangan diorng. tak kire lah org tu die kenal ker tak, die celah jer then bg tau ape yg die tak setuju. bagus betul. dari situ la aku belajar something. so, pompuan² sume anda jgn takut ok. hehe. kalau kat mesia tak tau lah kan. sbb ade sesetengah mentality lelaki yg tak boleh 'kalah' dengan pompuan, pastu jadi lah kejadian² tak diingini. donc, vive la liberté !!

then tibe time vote, akhirnye ramai yg sokong untuk terus block u/fac nih. ni bermakne kalau iut aku tak garang dari demonstrator/student nih (maknenye iut tak buat pape), iut aku akan diblock sampai selase depan. waaa,cuti free gitu jer. bleh lah aku beronggeng² kat umah.hahaha. lagi satu, untuk pengetahuan culture lah kan, fac tu bukan fuck eh. fac tu faculté/faculty. so, kalau ade org cakap : sy nak pergi fac kejap. maknenye sy nak pergi U jap. so klu aku TERcakap ker, aku ckp yg fac ni lah bukan fuck tuh tau. hahaha. sy ni baik tau tak pernah nak mencarut. =P. k lah, ni gambar² yg sempat aku amik tp malangnye memory k750i aku tuh dah full lak, so dpt amik sket jer gambar. oklah, aku nak greve kat katil jap. =P



kat luar amphi, ni semua budak² yg datang sebab nak vote.
ni, mereka² yg tak sokong u/fac ni blcok. sape tak setuju, bangun!
oleh sebab amphi tak muat semua org, so terpakse buat kat dataran luar amphi tuh. ramai giler lah.

sebelum vote, dengar jap sape² yg nak menggomel. dah jadi beku dah ass aku.

ni la IUT aku. ganas tak tutup skolah mcm nih?

No comments: